Alpinistični klub Impol Slovenska Bistrica
Ogledov: 476

Peters-Deye v Turnu Gamsove matere

Smer Peters-Deye v Turnu Gamsove matere sva z Gorazdom želela splezati že pred dvema letoma, a nama je vreme na vstopu preprečilo avanturo, tako da sva željo preložila na kasneje.

In letos se nama je spet ponudila priložnost. Skupaj z Žanom Keršičem smo se v četrtek, 15.8. popoldne odpravili na zahod proti Trbižu in dalje do izhodišča za kočo Pellarini, ki stoji pod strmimi stenami Devic, Divje Koze, Turna Gamsove matere in Viša.

Sama sem se borila z mislijo, kako bom zmogla precej dolgo turo, saj se v zadnjih letih zaradi dveh »sončkov«, ki me bolj ali manj okupirata, ter ostalih obveznosti, v hribe odpravim zelo redko. Pa sem na koncu ugotovila, da se mi je kondicija očitno nekam skladiščila in je prišla na plan, ko sem ga pičila proti koči. Koča Pellarini mi je zelo všeč. Že sama lokacija je odlična in nudi čudovite razglede, saj stoji pod divjimi stenami Zahodnih Julijskih Alp, ki jih je več kot 100 let nazaj raziskoval naš rojak Julius Kugy v družbi trentarskih vodnikov.

Od takrat do danes se je seveda marsikaj spremenilo – koča zdaj nudi pravo kulinarično razvajanje, česar smo se zelo veselili. Vsi zašficani smo v četrtek zvečer uleteli na odlično večerjo, ki nas je podkrepila, da smo v petek zgodaj zjutraj polni energije »marširali« proti snežišču pod severno steno Turna Gamsove matere.

Ker z Gorazdom nisva želela ponoviti izkušnje pred dvema letoma, ko sva se s kladivom v roki in tresočimi nogami vzpenjala po snežišču do police pod vstopom v smer, smo se raje odločili za direkten vstop po smeri South Park, ki po dveh raztežajih odličnega plezanja pripelje točno pod začetek smeri.

In smo začeli. Žan in Gorazd sta plezala v vodstvu, jaz pa sem uživala v strmem plezanju v res dobri skali kot druga v navezi – prava turistka :) Tudi v najtežjem raztežaju, ki ga je Gorazd zmogel prosto (ocena najbrž okrog VII+/VIII-, čeprav se v vodnikih najde vse od VI+ do VIII), nisem imela težav, seveda s pomočjo kompletov.

Smer je res lepa. Strma in dobra skala. Odličen ambient. Splezana v dobri družbi pa je čista desetka. Seveda pa je ni za podcenjevati, saj se skupaj z direktnim vstopom nabere okrog 600 metrov plezarije. Sledi še zahteven sestop po smeri Gola Nord-Est, mestoma II. stopnje in zavarovane z novimi jeklenicami, nato pa nas je na koči spet pričakala odlična večerja.

Naslednji dan smo se zaradi slabše napovedi odpravili plezat v severno steno Dente della Vergine, kjer smo si izbrali krajšo 4-raztežajno nasvedrano smer »Giorgio« z oceno 5c. Sedaj sem se morala fantoma oddolžiti. Vodstvo sem prevzela jaz in uživala v strmih platah, ki so mi pisane na kožo :) Malo manj so bili navdušeni moji prsti na nogah, ki so se na koncu že zelo pritoževali. Po plezanju je sledil sestop od koče do parkirišča in razmišljanje, ali bi se še v nedeljo odpravili kam plezat. Zaradi napovedanih ploh in neviht smo stopili na gas in se odpeljali na Štajersko.

Imeli smo se super. Veliko smo se smejali in ugotovili, da smo fajn team. Še bomo šli. Vsi skupaj pa toplo priporočamo tako smer Peters-Deye kot kočo Pellarini.

Ursula Pipenbaher

031 506 931 (predsednik)
info@alphut.net
Sledite nam:

Alpinistični klub Impol Slovenska Bistrica © 2016, Vse pravice pridržane | izdelava 8000plus